W ostatnich latach programem Unii Europejskiej w ramach którego realizujemy projekty jest ERASMUS+. W projektach E+ działamy zarówno w roli tzw. partnera, jak i lidera konsorcjum partnerskiego.
Niedawno zakończyliśmy realizację realizowanego w trudnych czasach pandemii Covid-19 projektu e-learningowego o skrótowej nazwie PROGREEN. Pełny tytuł projektu to: “Europejskie Centrum E-Kształcenia Zielonych Zawodów / European Centre E-Training in Green Jobs”.
Projekt był poświęcony stworzeniu platformy e-learningowej dla wszelkich osób zainteresowanych nową generacją tzw. zielonych zawodów związanych ze względnie nowymi pro-ekologicznymi usługami i działami gospodarki. Ten projekt tzw. partnerstwa strategicznego był realizowany w obszarze VET, w ramach kategorii program ERASMUS+ określanej jako KA202 – Strategic partnerships in the interest of the education and vocational trainings.
Projekt ten był realizowany przez FWRE jako lidera w międzynarodowym konsorcjum z trzema partnerami polskimi (SOFTRONIC, Uniwersytet VISTULA – AKADEMIA FINANSOW I BIZNESU VISTULA oraz PSP NAREW) oraz z partnerami z Włoch (DIDA SRL) i Portugalii (ADENE – AGENCIA PARA A ENERGIA).
“New Approach to Training Dedicated for Parents of Children With Developmental and Behavioural Disabilities around EUrope” to projekt, którego celem jest przygotowanie nowoczesnego program szkoleniowego dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami i specjalistów współpracującymi z nimi. Chcemy wspierać osoby których dotyczy ten projekt w ich codziennych wyzwaniach, głównie związanych z autonomią dziecka z niepełnosprawnością a także minimalizowaniu stresu i obaw rodziców o to, jak ich dziecko poradzi sobie w życiu.
Centralną ideą i swego rodzaju centralnym modułem tego projektu jest kreacja pomysłów na nowej generacji społecznie potrzebne szkolenia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami rozwojowymi. W ramach tego przedsięwzięcia zaprojektowaliśmy i zaimplementowaliśmy program treningowy, który można znaleźć na tej platformie.
Program składa się z kilku modułów, każdy z których porusza inną kwestię istotną dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością w każdym wieku i osób pracujących z nimi. Materiały przygotowane są w postaci prezentacji, które zawierają informacje odnośnie danego tematu. Każdy z modułów kończy się również testem sprawdzającym wiedzę, który pomaga sprawdzić poziom przyswojenia informacji. Tematyka modułów została przygotowana w oparciu o potrzeby rodziców wyrażone w specjalnie przygotowanych ankietach.
Materiały są dostępne są w czterech językach: polskim, angielskim, greckim i czeskim.
Projekt ten realizowany jest w konsorcjum przez Partnerów z Polski, Grecji i Czech.
Więcej informacji na stronie projektu: http://build4future.euprojects-fwre.eu/.
Fundacja Wspierania Rozwoju Edukacji uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt projekt „Zagraniczne praktyki zawodowe przyszłych polskich programistów i informatyków” o numerze 2022-1-PL01-KA122-VET-000070760 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021- 2027 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Projekt realizujemy aby wzmocnić potencjał uczniów na rynku pracy poprzez realizację praktyk zawodowych w dwóch największych miastach Grecji. W ramach projektu uczniowie wezmą udział w programie 15- dniowych wyjazdów zagranicznych, gdzie odbędą praktyki. Głównym działaniem projektu są indywidualnie dobierane praktyki dla uczniów kształcących się w zawodzie informatyk oraz programista. W programie poza praktyktykami zawodowymi znajdą się również elementy kulturowo-turystyczne z zakresu zapoznania się ze starożytną kulturą Grecji. Uczestnicy projektu wymienią doświadczenia z firmami, informatykami, programistami z innego kraju i kręgu kulturowego.
W projekcie planujemy zorganzować zagraniczne staże dla 30 uczniów z Technikum nr 4 w ZSTio w Kędzierzynie- Koźlu oraz w Publicznym Technikum WZDZ w Opolu w zawodach:
Docelowo po odbytych praktykach uczniowie:
- zwiekszą kompetencje zawodoweEfektem projektu będzie:
- podniesienie jakości pracy wewnatrzszkolnych zespołów przedmiotowych w tych szkołach w zakresie zawodów ITWartość projektu: 63 732,00 EUR